My 2nd Pregnancy

Lilypie Maternity tickers

Friday, August 2, 2013

Seminggu cuti

Assalamualaikum!

Hari ini masih berkesempatan ber-belog & update gambar lama, update new gadget. Lol. Lucu habis sbb blog ni entah apa2 je eh! Serabai teruk!

Nak dijadikan cerita, hari ini dengan jayanya saya dah seminggu bercuti. Yah cuti bersalin. Bersalinnya tak tau bila, hehehe. Dan,memandangkan saya kurang malas mau masak untuk iftar suami, hmm kurang malas ye..so saya decide untuk bawa suami berbuka di luar. Tempatnya belum fikir lagi. Biasa semasa perjalanan ke kk, akan google mcm2 menu. So, saya terfikir mau makan di Kenny Rogers. Actually, haritu lagi tp family dah invite berbuka di Novotel Hotel, so we cancelled it. Well, citarasa hasben ni agak pelik sikit. Menu ala2 barat ni dia terus terang, sangat tidak menarik perhatian dia. Sampai bandingkan masakan telur + kicap & Kenny Rogers. Ya ampun sampai gitu sekali citarasa mu sayang. Lagipun, sebelum kahwin mmg itulah antara fav makan dia. Pasal tu size badan x beso beso agaknya haha.
.
Kami gerak ke 1B, dalam jam 2suku sebab hasben ajak tgk R.I.P.D, so dgn itu saya dgn sukatinya menurut sahaja. Lepas tu, jalan2 kejap buang masa, pergi Parkson, tiba tiba teringat bag baby belum beli lagi. Yg sedia ada tidak cukup besar sbb saya tau mmg banyak barang baby yg sy perlu sumbat. Experience belum ada lagi, harap2 2-3 bulan lepas ni it will be ok. InsyaAllah.

31 Julai yg lalu, kawan ofc dah selamat melahirkan anak. Due dia sepatutnya 26Julai. So dah 6 hari overdue. So, saya bila lagi? Hehe sabar...jgn tergesa gesa, biar semuanya berjalan dgn lancar, dgn izin Allah. InsyaAllah. Minggu dpn dah raya, adakah baby saya akan jd baby syawal? malam takbir? Wah excitednya saya! Ok, don't rush baby. Pelan pelan k?

Okay pepol, its 11:24pm, hasben dah tido depan tv. My simptom lately ni, mmg susah mau tido. Biasa dalam jam 2-3 am baru lelap itupun dipaksa paksa. Baby pula aktif sangat. Mmg non-stop bergerak kiri & kanan. Nafas susah mau dikawal, asyik2 mengeluh. Hairan suami ingat mengeluh pasal apa ja. Kih3! Oya, kelmarin dulu saya sempat bawa hasben pergi Klinik Permai Kingfisher memandangkan saya saja2 mau ikut dia jumpa kawan & i need grocery shop. Bila pergi scan baby, Doc Ellen ckp mcm lama lagi masuk pangkal. So, i think due yg doc KKIA bagi tu mungkin ada silap. Tarikh due 14 Ogos 13 tp dalam scan 19 Ogos, confuse kejap mau ikut mana satu. Wife kpd kawan hasben, tarikh due kami sama 14 Ogos 13, dah selamat deliver 30 Julai tu, sob3!! Awal seminggu pula kan? Masa scan tu, doc ckp berat baby dalam 3.04 kg. Wah kalau dah dekat2 40weeks agak2 berapa beratnya tu ya? Tawakkal ja. Apa2 pun redha & ready semuanya. Ok gambatee chayok!!

Oraite bye pepol! Love ya XOXO!

No comments: