My 2nd Pregnancy

Lilypie Maternity tickers

Monday, September 16, 2013

Supplement yang saya makan selepas bersalin

Assalamualaikum.

Hari ini entri yg bertajuk yg agak gerun sikit, di mana aku nak share supplement simple lepas bersalin yg aku amal. Ada yg kakak aku suggest, ada yg kawan suggest, ada yg my mom suggest, so far semua okay, harga berpatutan & sangat bajet ok. As a women, i think takperlu lah berkira sangat sebabnya utk kesihatan juga. X salah buang $$ ke arah yg bagus, masakan boleh beli iP5, tapi untuk kesihatan diri malas & asyik bajet susah juga kan. Heeee..


Ok yang ni Leesa Formula, jenis tablet, senang mau amal tiap hari, tidak leceh. Yg ni terdiri daripada Pati Haruan boleh menyembuhkan luka2 dalaman. Tablet Prawan pula untuk tubuh badan sihat & Krim Couture Gel untuk sapu di perut & paha, lebih bagus lepas pakai gel ni terus pakai bengkung. Hasil memang tip top, lemak kendur hilang dalam seminggu jak. Seriosly! Untuk 3 benda ni harga dalam Rm180 something. 


Hah yg ni pula, produk Bidadari untuk merapatkan mana yg patut rapat. Paham2 je lah lepas bersalin wajib kita jaga demi kepentingan & kebahagiaan rumahtangga gitu. Hah yg ni dari my mom makan, sampailah kakak2 & termasuk aku. Harga ok, 1 botol besar ni dlm RM 75, makan 2 sudu besar tiap pagi & malam sebelum tidur. 



Maixara Whitening ni pula aku saja2 ambik untuk cantikkan & memutihkan kulit. Sebab banyak kulit2 yg dah matik tu terutamanya di tumit dah beransur pulih. Harga Maixara ni Rm120, dan boleh pakai untuk 2-3bulan sebab takat sikit jak minum, sekali dalam sehari. Harap2 strechmark aku tu pun hilanglah juga dan disamping itu, aku pakai sabun & feminine wash dari produk Jamu Susuk Dara yg my sis in law perkenalkan dkt aku. Seriously JSD tu ok amat! Best!



ESP Shaklee ni lah yg aku beli untuk memekatkan air susu agar baby Alif tidur dengan nyenyak. Harga ESP ni Rm 124, Dan minum ESP ni lah baby Alif sekarang nyenyak tidur time malam. Berjaga untuk nenen jak. Oh i am so happy!


Shaping Boom Cooling ni tujuan untuk membakar lemak & selulit yg teruk. So far belum nampak kesan lagi sebab baru 3hari pakai. Beli dari FB KuNadia, harga RM 84 termasuk shipping. Bila pakai ni rasa macam lemak lemak tu terbakar, best! Lepas pakai ni biasanya aku tambahkan lagi dengan Gel Body Leesa Formula tu then baru pakai bengkung. 


Legging ni sponsor by my husband, beli dekat Cosway, harga member Rm60. Bila pakai ni sangat ketat & leceh sikit sebab bila dah berbaring utk BF Alif sangat susah sebab ketat sangat. Bengkung lagi terbaik dari legging ni, tp ni untuk kecikkan & nampakkan shape dekat paha tu.


Untuk botol susu pula, aku beli brand Avent lagipun my sist semua pakai Avent. Aku beli yg 5oz & 8oz, masa ni ada sale 20% di Little Me. So grab 2 botol terus lah. Storage milk ni pulak turun temurun waris dari kakak aku juga so jimat sikit xpayah beli2. Hehe!
Ok takat ni yg i boleh share. Byeee!!

No comments: