My 2nd Pregnancy

Lilypie Maternity tickers

Friday, January 3, 2014

Serba Serbi HERBALIFE

Assalam.

Title entri langsung takblehblahapabendanakhavochavocsangat. Purghhhh.

Pagi ni, aku lambat buat shake sebab tolong kawan pasal group assignment. Syukurlah hari ini dan kelmarin cuti cuti dan aku boleh buat assignment dengan tenang. Nampak sangat aku membazir habiskan cuti kan? Ndak tau bila lah masanya aku mau start kumpul cuti ni. Mekong.

Ok guys, hari ini aku cuba terangkan serba serbi my daily herbalife intake. So far, ada 3-4 orang yg cuba tanya aku pasal herbalife ni. Syukur syukur. Oya kali ni, aku cuma bagitau pasal Formula 1 Nutritional Shake Mix : Strawberry Flavour. Mula mula .....


* Sediakan 3 benda wajib :-
1. F1
2. Air biasa (Sukatan 250ml)
3. Strawberry Dutchlady
4. Oat Quarker (Tiada dalam gambar)
5. Sudu sukatan Herbalife
6. Blender


* Masukkan air biasa ke dalam blender


* Masukkan pula strawberry ke dalam shaker untuk tau sukatan sebanyak 250ml.


* Beginilah rupa 250ml hehe

'
* Masukkan pula 2 scoop tbsp ke dalam blender


* Oat quarker, aku masukkan 3 sudu 


* Oat quarker, aku masukkan 3 sudu & blend dalam masa 60 saat atau kurang


* yeah dah siap blend lah kawan kawan


* Dan masukkan ke dalam shaker cup @ gelas yg bersesuaian ya.


* Comel je nampak pink2 kan. Tasabar nak minum!


* Siap dihidangkan bersama blog ku yg taseberapa nak tantek ini. Ok, untuk tips lebih lanjut, blender yg aku pakai tu, masih suci daripada blend segala lada, bawang etc sebabnya jrg mau blend2 ni, biasanya pakai lesung ja menumbuk2. So, untuk sihat & rasa sedap pakai blend yg masih bagus dan hindar dari pedas2 lada & bawang macam tu. Hihi. Dan, aku suka letak oat sebabnya, kita akan lagi tahan lapar sampai ke tengahari. Kalau nak cuba, jom tanya! Ask me how. 

Ok bye.


No comments: