My 2nd Pregnancy

Lilypie Maternity tickers

Thursday, January 2, 2014

Longan dan Kurma Merah

Assalam.

Azan Isya' dah berkumandang di area Masjid Taman Puterajaya. Dan, tiba tiba lapar.

Aku takbuat shake hari ini sebab aku anggap ianya cheat day buat diriku. InsyaAllah esok aku akan disiplin. Ok janji *pinkypromise*

Minggu lepas sebelum aku bercuti, aku sempat order dgn coach aku si Etong. Dia sangaaaaaat busy dgn final exam. Kesian juga ba aku push balik2. Kali ni aku order Formula 1 Strawberry Flavour. Rasanya yaaa sangat sedap, memandangkan aku suka beli strawberry Dutchlady itu, dan ditambah lagi dgn F1 ni wow sangat mantap gabungannya. Rasa loya2 tu confirm tiada berbanding F1 Choco Dutch tu. 

Nak dijadikan cerita, semalam aku ada discuss dgn husband pasal join bisnes Herbalife ni. Disamping juga aku pun consume, apakata bisnes sekali kan?Lagipun, aku berniat mau kasi rasa bapa mertua ku Herbalife ni since he's admitted causes heart cholesterol. InsyaAllah boleh tu pak, yakin ja ya! Dengan berniatkan kumpul 500 volume point, get discount up to 35% every purchase, bestnya. Dapat downline atau tidak tapenting. Yg penting diskaun tu, ndaklah sakit membayar kan. So, survey punya survey dgn cousin tersayangku si Khaireah yg sememangnya dia pun consume Herbalifer. Hihi.. dia kata haritu, kalau mau kumpul 500vp kena keluarkan modal around RM 2,300 something. Oh terkejut ai. Dan, aku fikir2 dulu. Lobang mana aku patut kurik dan cari sejumlah wang sedemikian. Haha.

Dan, esok ai akan berjumpa dgn coach ai si Etong. Dah sign up as a member, minta brief sikit pasal bisnes ni dan ai dah boleh start biz. Hoh tasabarnya ai! InsyaAllah boleh berjalan dgn lancar. Ok. Kita stop pasal Herbalife ye.

Kita sambung dgn tajuk utama pada hari ini ialah LONGAN & KURMA MERAH. As we know, Kurma adalah makanan sunnah dan ianya kaya dgn khasiat. Makanan yg paling sempurna. Tapi sayang, tekakku susah mau terima kurma mungkin sebab manis sangat. Bila kenal kakak ni di Instagram pasal Kurma Merah dan Longan utk milk-booster, aku cepat2 PM dia sebab lately aku rasa air susu ku kurang disebabkan Aliff selalu nangis2 kalau mau breastfeed. Aku pun xtau kenapa. Tapi, tahapnya tidaklah buat muka mau muntah @ tolak susu ibu. InsyaAllah Aliff tidak akan, aku mau sangat dia lengkap menyusu ibu sampai 2 tahun biarpun sekarang Aliff sudah start campur sejak aku masuk kerja. So, lepas aku PM bagai dgn kakak tu, sampailah longan dan kurma merah ke tanganku selama 3 hari shipping. Bila aku start minum, aduh rasanya pun agak meloyakan. Ndak ku suka. SERIUS MERIUS!!!!!! Tapi demi kepentingan Aliff, ku gagahi juga untuk habiskannya. InsyaAllah akan bertambah2lah air susu ku bah. *nangis*


Inilah rupa longan & kurma merah lepas rendam dgn air panas. Klu rebus, ok juga tp aku malas HAHA



Okay guys, okay!! Iklan kejap model tudung ni..yg cantik yg molek HAHA. Ini nak promote inner magic yg Mustard Color & Black by kakak ku @kizzyfauzi_onlinestore (Instagram) yg sgt comfy, sng bentuk, murah & cantik !! Do follow her dan banyak lagi tudung satin lawa2. Cepat sebelum habis stok. Jualan mmg pisang panas. 

For those yg tiada akaun IG, silalah kontek dia untuk sebarang pertanyaan lanjut di nombor fon 016-8354337 (Kizzy). Happy shopping guys!

Ok byeeeeeeeeeee !!

No comments: