My 2nd Pregnancy

Lilypie Maternity tickers

Wednesday, January 15, 2014

Rain Over Me

Assalam.

Woah! Musim hujan is just begun. Banyak area sudah overload. Flood! Harini terpaksa on leave sebab hujan kuat sangat pagi tadi. Kereta pun berparking jauh dari rumah. Takut Ayeep kena tempias hujan macam haritu. Patutlah terus selsema.

Cakap pasal selsema. Bila aku post pasal ubat yg doc Ellen bagi last day buat aku meluap luap marah aku. Semua yg mengomen kalah kalah dokter U53. Hairan. Yang mengomen alang2 bidasnya menyakitkan hati pula. Lain baby lain penerimaan antibodi. Kalaulah ubat selsema tu BAHAYA why Klinik Kesihatan KERAJAAN bagi tiap2 kali baby Ayeep berjarum sebab mau elak demam. So far, Ayeep bebaaaaas dari demam jarum. InsyaAllah tidak yg akan datang ni. Yg ada anak (lebih kurang umur) pun tidak mau ketinggalan mengomen kalah kalah pro 4-5 anak. Bukan x mau terima pendapat, tp cuba fikir secara terbuka. Baby bukan sama semua. Contoh macam Ayeep, kena tempias hujan walaupun sikit + air cond di nursery sangat sejuk pasal tu Ayeep cepat selsema. Ada yg terkena tempias hujan, masih steady. Ada yg disebabkan kahak + batuk2, bila check up/review terus isu admit hosp, pasang injap, pasang bantuan alat pernafasan etc. Macam2 aku review. Pasal tu aku cakap antibodi baby bukan semuanya SAMA. Memang lah cakap based on experience, kau duduk sekolah perubatan bertahun tahun, yang bukan duduk sekolah perubatan tetap ambil tahu juga. Adoi please open minded please. Ok tu takpa, yg ada anak satu tapi pengalaman aku pun tapasti lah pengalaman apa yg dia ada sampai keluar segala fakta itu ini apa macam2 lah, TAPI yang aku kisah sangat.. duduk mengomen, menaip dan advice itu ini walhal belum ada anak dan taktau pengalaman siapa yang dia ambik. Suruh be aware segala. Ok, cuba bersalin dulu, kita tengok penerimaan antibodi anak ngko macamana, baru suruh ai be aware. Sampaikan kakak yg 3 anak tu PM aku di facebook sambil ketawa2 tengok komen budak sekolah ai. HAHA. Aku suh kakak tu dunno jak lah. Sebabnya kakak tu pengalaman dia lagi banyak & kena admit pasal kahak di paru2 anaknya makin teruk. Hah mau cakap apa lagi kan? Aku pun tatauuu lah. Banyak sangat DOKTER JELMAAN nowadayyyyyss! Huhuhu.

Ok, takbleh emosi sangat. Ayeep tgh syok tido sebab cuaca malam ni sejuk sejuk nyaman. Apa kata tido awal. Ok good night!

Harap2 esok pagi boleh lihat MATAHARI suria panas terik, so bolehlah Ayeep balik rumah nenek kan. InsyaAllah. 

Assalamualaikum.

No comments: