My 2nd Pregnancy

Lilypie Maternity tickers

Sunday, December 15, 2013

"Royals by Lorde"

Assalam.

Title blog aku agak femes sangat sebab aku suka cun naw naw lagu tu. Very naiss & uniqlo! Haha. Hari ini hari ahad, baru ja sampai dari kampung. Exhausted to the max! Gerak dari rumah jam 5.30 pm, hebakk! Sampai rumah Pj dalam jam 7 lebih. Kemas rumah yg bersepah sepahTu. Baju hantar laundry, yepp sekali lagi sebab wash mashini under construction hahaha..Sedih weh tasampai setahun dah krik krik kan?

Ok lupakan.

Minggu ni aku dah start ber-diet secara sihat dengan Herbalife. Alhamdulillah semuanya ok without vomitting, nauseous @ morning sickness. Eh? Ke laut. Hihi. Utk program HL ni, my coach si Entong @ Zubaidah, student Kejuruteraan di UMS, kenal pun dari instagram. Aku harap dia sebab dia dekat dengan aku di opis, lagipun dia rajin followup program ni. Best bukan? InsyaAllah semua akan berjalan dengan lancar tanpa cheating ok! Gambatee! Aku pilih flavour shake Dutch Choco sebab aku ni suke coklat semenjak pregnant. Haha. Untuk campur dgn shake, aku mix dgn buah pisang, low fat milk & oat quaker. Then, blend! Nyoomyy sangat. Tapi rasa soya yg loya2 mmg ada rasa2 sikit. Hihi, lebih kurang rasa dgn ESP Soy tu. 

Untuk shake, aku shake awal pagi jam 7.30 am untuk breakfast, tapi sebelum tu aku prepare awal2 buat tea mix tu untuk bawa ke opis. Effect memang akan pipis banyak kali, haha syukurlah toilet pun dekat. Untuk lunch pula aku makan nasi tp ikut portion mickey mouse. Untuk dinner pula, shake sekali lagi. Anyone yg mau tau camana cara mickey mouse macam ni lah. Tadaaaa :D





Sementara menghadap jem teruk, u can have your shake sementara dgr Hitz.Fm. Anywhere u can shake. Seronokkkkkk bukan?





For health snack, boleh lah ambik biskut jacob yg low saturated fat. Boleh cek label packing. Taksusah punyalah. Selain biskut Jacob, boleh cuba yogurt 0% fat. Jgn ambik low fat. So, hrp2 lah HL ni bertahan dgn aku, ndak la mcm Shaklee kan, hangat2 taik manuk betul kan. Bikin pns. Lagi satu, jgn skip meal, jgn minum2 manis. Itu saje, tp boleh juga cheating dalam seminggu tu. Takpaaa, yg penting esoknya ganti balik makan makanan sihat. Ok? Cheating daaaaaay aku pulaa bila balik kampung. Haha ini sdh menjadi lumrah kalau blk kg mesti makan sedap2, seddddddddihhhhhh lemak2 aku bertambah2. Haissssh!

Bah esok kita ganti balik lemak2 yg sdh bertapa selama 2 hari ini, jom shake sekali lagi. Horey! Okaaay i dah ngantuk esok kerja lagi. Sandddddiiii bah. K bye2!

No comments: