My 2nd Pregnancy

Lilypie Maternity tickers

Sunday, January 25, 2015

During pregnancy - (Problem with nursing bra)

Thehehe!

Maaf, post agak *** sedikit untuk intimate yang 18 tahun ke atas , bagi para ibu, para ibu menyusu & para bakal ibu sahaja ya. Hihi. 

Dijadikan cerita, 2 minggu ni aku asyik merungut sebab my nursing bra sudah semakin sempit dan semput. Ya Ampun! Sebulan lepas beli di Triumph, dua set dgn harga promo. Tapi hampeh, sangat2 mengjengkelkan, dgn size C75, support wired dah tercabot, Rupanya size C75 itu tidak sesuai utk aku lagi, Oh patutlah, sambil [chuckle] HAHA! Sayang duit beli bra branded tp dah rosak.

Kelmarin, bawa laki round Parkson utk cari bra baru, thihihi! Masa tgh belek belek dgn advisor asst tu tiba2 ada sorang pompuan customer tu carik bra extender, bila aku pusing tgk, ooo rupanya wife ofcmates. Masa tu x perasan lagi dia tgh pregnant. Tiba tiba aku baru teringat "Ya kan, kenapa aku x carik jak bra extender tu?!" emmmm rugi rugi. Rugi sebab..sepanjang pregannt ni aku dah bazirkan 3 bra yang masih baru, dan sempit dan tak bleh pakai. Oh no no! 

Ok, panduan untuk membeli Nursing Bra pula meh ai nak ceritaqq sket. Buat masa sekarang, aku ada 2 nursing bra. Masa beli tu, aku masih menyusukan Ayeep. Best tu jangan cakaplah sebab ada button boleh buka untuk nursing baby anytime. Yg tu brand Sorella. Harga biar mahal sikit tp bagus utk mommy. Serius.

Maybe bila aku dah masuk 32/34 weeks, mau survey dalam 1-2 bra utk standby bila masa berpantang, kot kot ditahan di hospital lagi kan, kita x tau apa akan jd bila giving birth nanti. Lagipun, dulu ada history dgn G6PD Ayeep, kena tahan 2 minggu dalam ward, dah takbleh shopping jgn nak memandai yer! Nak suh laki kang beli yg ntah pa pa, nayooo kita dalam ward HAHA!

Agak agak brand Mothercare ok juga sebab bila review bra during pregnancy and after birth rata rata ramai yg recommended Mothercare, tp price agak nak cekik darah juga tp takpa utk baby, mummy sanggup ya! 

Ok mehh ai belanja selfie. Muah ciked :D Bye!!



No comments: